fredag 23. juli 2010

Et leserinnlegg i lokal avisen vekket meg ut av sommer dvalen. Dette er mitt svar på det dummeste jeg har lest denne sommeren:


Voldtekt, sex, moral, religion....og Øyvind Østby.

Etter å ha kastet bort litt av tiden min til å lese innlegget til ØØ i Rakkestad Avis kaster jeg like godt bort litt mer tid.

Dette var virkelig morsom lesing!

Jeg lo godt og lenge og småhumrer enda.

En Finnmarking har som kjent godt humør:)

Fikk lyst å klappe ØØ på skulderen...sette han på en krakk i et lite rom og rett og slett bare låse døren!

Stakkars stakkars mann!


For øvrig burde vær varsom – plakaten i Rakkestad Avis vært plukket frem fra skuffen.

Smakløst av redaktøren og redaksjonen å tillate noe så skammelig!

Leserinnlegget til Knut Olav Brekkelund Sæves sier det meste og burde vekke de fleste!


Oppfordrer samtidig de som på en eller annen måte er ansvarlige for arrangementet på Rudskogen og lignende arrangement til å ta grep og gjøre sitt for å få slutt på denne ukulturen som er en del av arrangementet.

Ingen av oss vil vel at våre barn skal drikke seg sanseløs...danse rundt nærmest naken....bli voldtatte eller selv være den som voldtar.

Vi vil de skal ha det morsomt...danse, feste,leke og være glade trygge mennesker.

Vi som voksne skal ikke være med på å forsøple deres opplevelser av verden.


Dette handler om moral og om hvordan vi som voksne legger føringen for våre etterkommere.

Vi som voksne tillater dette, og strekker strikken langt over grensen, de unge følger oss og tillater enda mer og vi er dermed ikke uten skyld i det som foregår.

Strekk ikke strikken lengre...den kan ryke selv for deg en dag, og treffe deg midt i trynet!


Dette angår ALLE voksne og selvsagt alle unge!



Wivi Ingeborg Pedersen





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten